کردیتینا - اعتبارسنجی بانکی

کردیتینا مرجع مقالات و مفاهیم اعتبار سنجی بانکی و استعلام گزارش رتبه و نمره ریسک بانکی

کردیتینا - اعتبارسنجی بانکی

کردیتینا مرجع مقالات و مفاهیم اعتبار سنجی بانکی و استعلام گزارش رتبه و نمره ریسک بانکی

  • ۰
  • ۰

امتیاز Experian بین 300 تا 850 است. امتیاز اعتباری 800 و بالاتر در هند عالی در نظر گرفته می شود. یک امتیاز اعتباری خوب هر چیزی بالاتر از 700 است. هر چه امتیاز اعتباری بالاتر باشد، بانک ها و NBFC ها اطمینان بیشتری دارند که می توانید وام را بازپرداخت کنید. بیشتر امتیازات اعتباری بین 600 تا 750 متغیر است. وام دهندگان مختلفی مانند NBFC ها و بانک ها وام ها و کارت های اعتباری را بر اساس امتیاز اعتباری ارائه می دهند. تایید وام خودرو به امتیاز اعتباری شما نیز بستگی دارد. هرچه امتیاز اعتبار بهتر باشد، پیش پرداخت و نرخ بهره پایین خواهد بود. 

نمرات اعتباری از 300 تا 579، 580 تا 669، 670 تا 739، 740 تا 799 و 800 تا 850 بسیار ضعیف، منصفانه، خوب، بسیار خوب و عالی در نظر گرفته می شود. امتیاز اعتباری به عوامل مختلفی مانند اطلاعات تحقیرآمیز، درخواست های اعتباری اخیر، سابقه اعتباری، طول سابقه اعتبار، استفاده از اعتبار و سابقه پرداخت بستگی دارد. برخی از عواملی که بر امتیاز اعتباری تأثیر نمی‌گذارند، جزئیاتی هستند که در گزارش اعتباری موجود نیست، پرداخت‌های حمایت از فرزند، محل اقامت، درآمد، شغل و سن شما. پرداخت به موقع تمام صورتحساب ها و عدم انجام چندین پرس و جو تضمین می کند که امتیاز اعتباری شما کاهش نمی یابد.

چه کسی امتیاز اعتباری را محاسبه می کند؟
امتیاز اعتباری شما توسط

هنگامی که شما معامله ای انجام می دهید - معامله ای که برای تعیین امتیاز شما مرتبط است - بانک ها جزئیات آن را به هر چهار دفتر اعتباری ارسال می کنند. ارسال جزئیات به همه آژانس های اعتباری یک دستور توسط RBI است. اساساً، بانک ها شرکت های اطلاعات اعتباری را در مورد عادات پولی شما به روز نگه می دارند. اگر بانکی نیاز به بررسی امتیاز اعتبار آنلاین داشته باشد، می تواند به هر یک از دفاتر مراجعه کند. فرقی نمی‌کند کدام یک، زیرا همه برای شما امتیاز یکسانی خواهند داشت – هر چهار به یک اندازه معتبر و همتراز با یکدیگر هستند.

پس از دریافت اطلاعات از بانک، دفاتر اعتباری به کار جمع آوری اطلاعات بیشتر در مورد عادات مالی شما از سایر بانک ها و موسسات مالی می پردازند. سپس دفاتر اعتباری این اطلاعات را پردازش می کنند تا آنچه را که گزارش اعتباری نامیده می شود، فرموله کنند.

  • ۰۰/۱۲/۱۹

اعتبار بانکی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی