کردیتینا - اعتبارسنجی بانکی

کردیتینا مرجع مقالات و مفاهیم اعتبار سنجی بانکی و استعلام گزارش رتبه و نمره ریسک بانکی

کردیتینا - اعتبارسنجی بانکی

کردیتینا مرجع مقالات و مفاهیم اعتبار سنجی بانکی و استعلام گزارش رتبه و نمره ریسک بانکی

  • ۰
  • ۰

دفاتر اعتباری در کشور امتیازات اعتباری را پس از در نظر گرفتن چندین فاکتور از جمله سابقه اعتباری، رفتار بازپرداخت و نوع اعتبار و سایر موارد محاسبه می کنند. چهار دفتر اعتباری در کشور وجود دارد - TransUnion CIBIL، Experian، Equifax، و CRIF High Mark. آنها توسط بانک رزرو هند (RBI) مجوز دارند. موسسات مالی در کشور جزئیات اعتبار شما را به صورت ماهانه به این دفاتر ارسال می کنند. هر دفتر اعتباری الگوریتم و روش خاص خود را برای محاسبه امتیازات دارد. 

 

بیایید به چهار عامل اصلی و تأثیر آنها بر امتیاز اعتباری شما نگاهی بیندازیم:

تاریخچه پرداخت (تأثیر زیاد) اگر نتوانید قبوض کارت اعتباری و EMI را به موقع پرداخت کنید، بیشترین تأثیر را بر امتیاز شما خواهد داشت.
قرار گرفتن در معرض اعتبار (تأثیر زیاد) توصیه می شود از پرداخت های با تاخیر و همچنین پرداخت های از دست رفته خودداری کنید، زیرا گزارش می شوند و امتیاز اعتبارسنجی بانکی شما را به طور منفی تحت تاثیر قرار می دهند.

عصر اعتبار (تاثیر متوسط) سابقه اعتباری طولانی برای امتیاز اعتباری شما خوب عمل می کند زیرا به وام دهنده بینشی از الگوهای بازپرداخت شما در طول زمان می دهد. مجموع انواع حساب ها (کم تاثیر) بهتر است موجودی خوبی از وام های تضمین شده و همچنین بدون وثیقه در سابقه اعتباری خود داشته باشید.

  • ۰۰/۱۲/۲۱

اعتبار بانکی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی