کردیتینا - اعتبارسنجی بانکی

کردیتینا مرجع مقالات و مفاهیم اعتبار سنجی بانکی و استعلام گزارش رتبه و نمره ریسک بانکی

کردیتینا - اعتبارسنجی بانکی

کردیتینا مرجع مقالات و مفاهیم اعتبار سنجی بانکی و استعلام گزارش رتبه و نمره ریسک بانکی

  • ۰
  • ۰

دو نوع استعلام بانکی وجود دارد - استعلام سخت و نرم. استعلام سخت امتیاز اعتبار شما را چند امتیاز کاهش می دهد، در حالی که استعلام های نرم بر امتیاز اعتبار شما تأثیر نمی گذارد.

استعلامی که توسط یک فرد انجام می شود، استعلام نرم نامیده می شود. موسسات اعتبارسنجی هنگام دریافت امتیاز اعتباری شما شرکت مشاوره رتبه بندی اعتباری، از طرف شما یک استعلام نرم افزاری خواهد کرد. از این رو، این به هیچ وجه بر امتیاز اعتباری شما تأثیر نخواهد گذاشت. علاوه بر این، می توانید امتیاز اعتباری رایگان خود را دریافت کنید. 

یک استعلام سخت زمانی است که یک موسسه مالی امتیاز اعتباری شما را بررسی می کند تا در مورد درخواست اعتبار شما تصمیم بگیرد. هر بار که برای وام یا کارت اعتباری درخواست می کنید، موسسه وام دهنده امتیاز شما را بررسی می کند. هر بار که بانک امتیاز شما را بررسی می کند، امتیاز شما چند امتیاز کاهش می یابد.

نکته: اگر برای وام یا کارت اعتباری درخواست می کنید، به طور همزمان به بسیاری از بانک ها درخواست نکنید. پرس و جوهای زیاد به امتیاز اعتباری شما آسیب می زند.

چه چیزی به امتیاز اعتباری شما آسیب می زند؟

قابل درک است که داشتن موجودی بالا در کارت اعتباری شما می تواند به میزان قابل توجهی امتیاز اعتباری شما را کاهش دهد. جدای از آن، چندین عامل دیگر وجود دارد که می تواند به امتیاز اعتباری شما آسیب برساند:

تأخیر در پرداخت اعتبار

نادیده گرفتن کامل بدهی های وام / صورت حساب های کارت اعتباری.
زمانی که صورت‌حساب‌های کارت اعتباری به موقع پرداخت نمی‌شوند، بستانکاران حساب‌ها را شارژ می‌کنند. وضعیت شارژ شدن حساب شما یکی از بدترین اتفاقاتی است که بر امتیاز اعتبار شما منعکس می شود.
وام دهندگان از وصول بدهی های شخص ثالث برای بازیابی مبلغ وام از شما استفاده می کنند، در صورت عدم دریافت وجه. ارسال اکانت شما به مجموعه ها، امتیاز اعتباری شما را بسیار ضعیف نشان می دهد.
تشکیل پرونده ورشکستگی می تواند تأثیر مخربی بر امتیاز اعتباری شما داشته باشد.
هنگامی که درخواست می‌کنید کارت اعتباری را ببندید که موجودی معوقه دارد، حد اعتبار شما به 0 روپیه کاهش می‌یابد. این شبیه وضعیتی است که در آن شما کارت اعتباری خود را حداکثر کرده اید.
بستن کارت های اعتباری قدیمی سابقه اعتباری شما را کوتاه می کند. این تاثیر منفی بر امتیاز اعتباری شما دارد.
درخواست برای چندین کارت اعتباری یا وام در مدت کوتاهی باعث کاهش امتیاز اعتباری شما می شود. بنابراین، توصیه می شود تعداد برنامه ها را محدود کنید.
داشتن تنها یک نوع حساب اعتباری بر امتیاز اعتباری شما تأثیر منفی می گذارد. بنابراین، باید به دنبال حفظ ترکیبی از وام ها و بدهی های کارت اعتباری باشید و پرداخت ها را به موقع انجام دهید.
اگر گاهی اوقات گزارش وضعیت اعتباری بانکی خود را بررسی نکنید و خطاها را در صورت وجود اصلاح نکنید، ممکن است به امتیاز اعتباری شما آسیب وارد شود. باید درک کرد که دفاتر گزارش اعتباری نیز در هنگام ایجاد گزارش های اعتباری اشتباه می کنند. اگر گزارش خود را نظارت و تصحیح نکنید، ممکن است در آینده برای شما هزینه زیادی داشته باشد.

  • ۰۰/۱۲/۲۱

اعتبار بانکی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی