کردیتینا - اعتبارسنجی بانکی

کردیتینا مرجع مقالات و مفاهیم اعتبار سنجی بانکی و استعلام گزارش رتبه و نمره ریسک بانکی

کردیتینا - اعتبارسنجی بانکی

کردیتینا مرجع مقالات و مفاهیم اعتبار سنجی بانکی و استعلام گزارش رتبه و نمره ریسک بانکی

  • ۰
  • ۰

بیشتر مردم به قصد بازپرداخت پول قرض نمی‌کنند. با این حال، گاهی اوقات شرایط ناگوار، مانند از دست دادن شغل یا بیماری، می تواند انجام تعهدات مالی قبلی شما را دشوار کند. متأسفانه، بدهی های معوق می تواند منجر به انبوهی از مشکلات، از جمله خسارت اعتباری، شکایت های حقوقی و گاهی اوقات حتی پرداخت دستمزد شود. اما اگر طلبکار بدهی های سررسید شده را دریافت کند، می تواند تامین اجتماعی شما را بگیرد؟

به طور کلی، پاسخ منفی است، طلبکاران و وصول بدهی ها نمی توانند مزایای تامین اجتماعی شما را مصادره کنند. لزلی تین، وکیل تسویه بدهی، موسس گروه حقوقی Tayne، می گوید حتی اگر طلبکار حکم دادگاهی را علیه شما برای بدهی معوق برنده شود، مزایای تامین اجتماعی از پرداخت معاف در نظر گرفته می شود. با این حال، انواع خاصی از بدهی‌ها وجود دارد که می‌توان از مزایای تامین اجتماعی دریافت کرد، مانند مالیات معوق، نفقه، نفقه فرزند و وام‌های دانشجویی به وزارت آموزش و پرورش.

مزایای حفاظت شده تامین اجتماعی

اکثر طلبکاران و وصول بدهی ها نمی توانند مزایای تامین اجتماعی شما را مصادره کنند، تا زمانی که آنها را از طریق واریز مستقیم به حساب بانکی خود دریافت کنید. اگر مزایای خود را با کارت پیش‌پرداخت دریافت می‌کنید، این وجوه نیز عموماً امن هستند. این حمایت اعمال می شود حتی اگر یک شرکت از شما شکایت کند، شما پرونده را از دست می دهید و دادگاه علیه شما حکمی صادر می کند.

به لطف قانون بانک مرکزی، مزایای زیر در برابر تزیینات و عوارض بانکی محافظت می شود:

مزایای تامین اجتماعی

  • درآمد تکمیلی تامین اجتماعی (SSI)
  • مزایای جانبازان
  • سیستم بازنشستگی کارمندان فدرال
  • سیستم بازنشستگی خدمات کشوری
  • بازنشستگی راه آهن فدرال، مزایای بیکاری و بیماری

دریافت کنندگان بدهی شخص ثالث حتی نمی توانند تهدید کنند که مزایای تامین اجتماعی شما را دریافت خواهند کرد اگر بدانند این مزایا تنها منبع درآمد شماست. اگر یک آژانس وصول مطالبات شما را تهدید به گرفتن درآمد تامین اجتماعی کند، ممکن است به دلیل نقض قانون شیوه های جمع آوری عادلانه بدهی مقصر باشد.

استثنائات برای مزایای حمایت شده تامین اجتماعی

در موارد محدود، ممکن است درآمد تامین اجتماعی شما واجد شرایط حمایت نباشد. بعلاوه، بستانکاران و آژانس های وصول مطالبات ممکن است راه های دیگری برای تلاش برای وصول پولی که مدیون شماست داشته باشند، حتی اگر اجازه دریافت مزایای شما را نداشته باشند.

استثناهای قاعده
اگر به یکی از موارد زیر بدهکار باشید، مزایای تامین اجتماعی شما ممکن است در خطر باشد:

مالیات بر درآمد فدرال
وام های دانشجویی فدرال
نفقه بزهکار کودک و/یا حمایت از همسر
Tayne می گوید: "اگر طلبکار دولت فدرال باشد، وجوه حاصل از مزایای تامین اجتماعی را می توان دریغ کرد." "در این صورت، 15٪ از مزایای شما را می توان برای بازپرداخت مالیات های معوقه برداشت کرد. IRS نیز برای انجام این کار نیازی به حکم دادگاه ندارد. اگر مدیون نفقه فرزند هستید، دولت می تواند از 50 تا 65 درصد مزایای تامین اجتماعی شما را بگیرد.

اگر مزایای خود را از طریق چک کاغذی دریافت کنید، ممکن است درآمد تامین اجتماعی شما نیز آسیب پذیر باشد.

حتی تحت استثنائات بالا، درآمد تضمینی تکمیلی (SSI) برای تخصیص یا عوارض بانکی ممنوع است، مگر اینکه به شما بیش از حد پرداخت شده باشد و سازمان تامین اجتماعی اشتباهی را تصحیح کند.

راه های دیگری که طلبکاران می توانند پرداخت ها را دریافت کنند
اگر مزایای تامین اجتماعی تنها منبع درآمد شماست، طلبکاران خصوصی و جمع‌آوران بدهی گزینه‌های محدودی برای دریافت پول خود دارند. آنها نمی توانند درآمد سوشال سکیوریتی شما را تخصیص دهند و نمی توانند حساب بانکی شما را تا زمانی که فقط حاوی درآمد سوشال سکیوریتی است که از طریق واریز مستقیم در آنجا قرار داده شده است، وضع کنند.

اما اگر مقدار قابل توجهی بدهی دارید، ممکن است شرکت ها به راحتی از تلاش برای وصول آن صرف نظر نکنند. فقط به این دلیل که تامین اجتماعی تنها منبع درآمد شما را تشکیل می دهد به این معنا نیست که طلبکاران و وصول کننده بدهی ابزار دیگری برای بازپس گیری پولی که به آنها بدهکار هستید ندارند.

اگر شرکت‌ها نتوانند به وجوه تامین اجتماعی شما برای دریافت بدهی دسترسی پیدا کنند، ممکن است اقدامات دیگری را انجام دهند. این اقدامات ممکن است شامل موارد زیر باشد:

گزارش اعتبار سنجی با اطلاعات منفی به دفاتر اعتباری دیر پرداخت ها، کسر هزینه و سایر اطلاعات اعتباری تحقیرآمیز ممکن است امتیاز اعتبار شما را کاهش دهد. این می تواند واجد شرایط بودن برای تامین مالی یا خدمات جدید در آینده را دشوار کند.

 

فروش اکانت خود به یک آژانس مجموعه حساب‌های مجموعه ممکن است منجر به خسارت اعتباری اضافی شود. به علاوه، حتی اگر امتیاز اعتباری شما هنوز در وضعیت مناسبی باشد، برخی از وام دهندگان ممکن است از شما بخواهند که پیش از واجد شرایط بودن برای تامین مالی جدید، حساب‌های جمع آوری معوق را بپردازید.
قرار دادن حق حبس بر خانه یا سایر اموال منقول. شرکتی که مالک بدهی پرداخت نشده شماست ممکن است از شما در دادگاه شکایت کند. اگر ضرر کنید، بستانکار می‌تواند حکمی صادر کند که می‌تواند برای قرار دادن وثیقه علیه خانه یا سایر دارایی‌های واقعی شما مورد استفاده قرار گیرد. وثیقه شما را مجبور به فروش ملک خود نمی‌کند، اما اگر و زمانی که ملک فروخته شود، حتی توسط ورثه شما، حق حبس باید در هنگام فروش تامین شود. مایکل سالیوان، مشاور مالی شخصی آژانس مشاوره مالی غیرانتفاعی Take Charge America، می‌گوید: «حقوق راهی برای بستن دارایی‌ها است و در جایی که قوانین محلی اجازه می‌دهد». یک طلبکار 

قانون گزارش اعتباری هوا، بسیار پیچیده است و شما به کسی نیاز دارید که آن را انجام داده باشد، آن را درک کند و بداند سوراخ ها کجا هستند."

یک منبع برای کمک، انجمن ملی حامیان مصرف کننده است، سازمانی از وکلای متخصص در قانون اعتبار و بدهی.

چرا این مهم است: حتی اگر شکایتی را تنظیم نکنید، داشتن نامه ای که توسط یک وکیل ارسال شده است می تواند به دیده شدن پرونده شما توسط افراد صحیح کمک کند.

این موضوع بیشتر بر چه کسی تأثیر می گذارد: هرکسی که گزینه های دیگر را امتحان کرده است اما همچنان در پرداخت بدهی قدیمی خود با مشکل مواجه است، باید برای کمک با یک وکیل تماس بگیرد.

  • ۰۰/۱۲/۲۱

اعتبار بانکی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی